الارشيف / أخبار عاجلة

مصطفى بكري: «اللي هينزل في 25 يناير الشعب هيسحقه»

Sponsored Links

قال مصطفى بكري، عضو مجلس النواب: «اللي هينزل في 25 يناير الشعب هيتصدى له، هنسحقه، ومش هنسمح لأي حد إنه ينزل، أيًا كان، إحنا مش هنعيد إنتاج ما مضى، إحنا مش هنبيع بلدنا لحد، إحنا مش هنخلي حد يمس مصر، اللي هيفكر يمس مصر الشعب هيسحقه وهيمسحه من على الأرض».

وأضاف «بكري»، خلال برنامج «برلمان المستقبل»، عبر فضائية «صدى البلد»: «الشعب ده عنيد وفاهم وواعي وصابر، لكن لما بينفجر مش بيسيب حد يتآمر عليه»، مضيفا: «إحنا وصلنا لمستوى الآن ينبئ بتقدم كبير، نحن ندفع نحو النهوض وإعادة بناء الدولة مجددًا».

Sponsored Links

وأضاف أن «هناك وجوها كالحة عادت تطل من جديد على الساحة السياسية في مصر، كما عادت تردد ذات الخطاب التي كانت تحمله سابقًا، وهو خطاب يستهدف الوطن ومؤسسات الدولة المصرية».

وأضاف: «نفس المناظر اللي إحنا خلاص مبقناش قادرين نشوفها مستمرة في التصعيد ضد الدولة المصرية، زي أيمن نور وجميلة إسماعيل والبرادعي وخالد علي وأبو الفتوح، اللي حرض على الدولة وطالب بانتخابات مبكرة سعيًا للإثارة، وغيرهم، نفس الوجوه كما هي، ومعاهم لجان إلكترونية تروج لأخبار كاذبة وشائعات لا أصل لها».

------------------------
الخبر : مصطفى بكري: «اللي هينزل في 25 يناير الشعب هيسحقه» .. تخلي جريدة اسرار الاسبوع مسئوليتها الكاملة عن محتوي هذا الخبر وانما تقع المسئولية علي الناشر الاصلي للخبر و المصدر هنا : المصرى اليوم - اخبار عاجلة

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى